وزير ارتباطات از برخورد قاطعانه وزارت ارتباطات در صورت بروز تخلفات در زمينه خدمات محتوايي خبر داده است.
وايمکس نيوز- در قبضهاي مشترکان همراه اول بندي به نام خدمات محتوايي ذکر شده که مبلغي در اين بند ذکر ميشود که در موارد متعدد گلايههايي از سوي مشترکان را به دنبال داشته است.
محمود واعظي هم امروز برروي شبکههاي اجتماعي منتسب به خود اعلام کرده است: «در تماسهاي تعدادي از مشترکان تلفن همراه اول، اعتراضاتي در خصوص محاسبه مبلغي به عنوان خدمات محتوايي مطرح شده که به سازمان تنظيم مقررات اعلام کردم موضوع را بررسي و در صورت تخلف قاطعانه برخورد و مبالغ به مردم بازگردانده شود.»
اما به نظر ميرسد در گام اول اطلاع داشتن مشترکان موبايل از تعريف دقيق خدمات محتوايي ميتواند گامي موثر در جلوگيري از پرداخت هزينههاي اضافي با اين عنوان باشد.
خدمات مبتني بر محتوا در واقع شامل انواع سرويس هاي ارائه شده توسط اپراتورهاي تلفن همراه کشور (و نه تنها همراه اول) هستند اما با توجه به اينکه بيشترين حجم قبضهاي موبايل مربوط به مشترکان دائمي همراه اول ميشود، مشترک به طور مستند با هزينه پرداخت شده در اين بخش مواجه ميشود در حالي که در سيمکارتهاي اعتباري ممکن است فرد به طور دقيق متوجه علت اتمام زودهنگام شارژ خود نشود.
به عبارت ديگر خدمات محتوايي همان خدمات ارزش افزوده هستند که تنها از سوي خود مشترک ميتوانند فعال شوند. بر اين اساس مشترکان تمامي اپراتورهاي تلفن همراه ميتوانند با شمارهگيري #800*سرويسهاي فعال خود را مشاهده کرده و در صورت عدم تمايل به دريافت، نسبت به حذف آنها اقدام کنند.
همچنين بنا بر اعلام اپراتور، مشترکان همراه اول ميتوانند جهت اطمينان از فعال شدن سرويس توسط خود آنها با مرکز تماس همراه اول يعني 9990 تماس گرفته و از زمان دقيق و نحوه فعالسازي سرويس مورد نظر مطلع شوند.
علاوه بر اين در برخي موارد نيز ممکن است فرد با شمارهگيري #800*سرويس فعالي را بر روي خط خود مشاهده نکند اما استفاده از برخي خدمات پيامکي مانند استعلام پيامکي خلافي خودرو و خدمات پستي و مواردي از اين دست مشمول هزينههايي ميشود که اين هزينهها هم در قالب خدمات محتوايي محاسبه ميشود.
منبع: ايسنا